duminică, 11 decembrie 2011

Prajitura cu crema de lamaie

Uneori ma gindesc la aceasta prajitura; inchid ochii, si timpul se comprima. Deja ii simt gustul, aroma, moliciunea...
Ma vad la sase ani, salivand langa ea si gandind tot felul de strategii prin care sa-mi pot asigura o bucatica... Toata dupa-amiaza a migalit maica-mea la ea, iar eu o ajutam cind era nevoie,curatind bine-bine cu degetelul crema ramasa pe peretii castronului! Maica-mea era o bucatareasa buna, dar foarte rar prepara dulciuri. Nu prea ii ieseau si de aceea se tinea la distanta. De data asta avea invitati a doua zi, si cu migala urmarind pas cu pas o reteta, a reusit sa faca o minune de prajitura! Mi-a dat si mie o bucata iar platoul cu prajituri l-a urcat pe sifonier ca sa ma fereasca de tentatii! Si asa ca o masura suplimentara de siguranta m-a anuntat ca le-a numarat si sa nu dea sfintul sa lipseasca nici macar una la apel! Deci ma gindesc, ma gindesc... Intre timp micsorez distanta intre mine si tentatie; ne privim in ochi si decid primul pas. Iau o bucata si incep sa o presez incet, fortand crema sa  iasa la iveala. O ling in extaz de jur imprejur pana nu mai ramane pic de crema, apoi o asez cu grija in platou.Ceva nu e in regula; e prea pitica in comparatie cu celelalte care sunt de doua ori mai inalte! Dar am gasit solutia! Sa remediez, si in favoarea mea ca sa zic asa: incep sa le terciuiesc una cite una si sa ling crema pana le termin pe toate. Acum sunt identice iar mama nici macar nu o sa-si dea seama. Dar inca imi fac cu ochiul si nu ma pot indeparta: mama de ce le-ai numarat? de ce? Imi framant mainile de necaz si neputinta. Stiu! O sa musc un coltisor! Uf! Se vede,se vede... Stiu! Ii mananc toate colturile la asta...la toate! Misiune indeplinita! Acum pot sa cobor linistita de pe sifonier. Ce desteapta am fost! Mami poti sa le numeri linistita: sunt toate!                                                                        Ingrediente si cantitati:

300 g faina;
80 g unt;
4 linguri zahar;
4 linguri lapte;
1 ou;
1 lingurita amoniac;
sare;
vanilie.

Crema:

300 g zahar;
200 g unt;
100 g faina;
1 l lapte;
zeama de la 2 lamai;
coaja rasa de lamaie.

Mod de preparare:

1. Se freaca foarte bine untul cu zaharul si apoi se adauga, pe rand, 4 linguri de lapte, oul, faina, amoniacul, sarea si vanilia, si se face un aluat care trebuie sa fie bine framantat.

2. Se imparte aluatul in 3 parti si se intind 3 foi, care se coc pe rand, in tava, la cuptor.

3. Apoi se prepara crema din 150 g zahar, amestecat cu 100 g faina, peste care se toarna putin cate putin litrul de lapte. Se pune apoi la fiert pana se ingroasa. Dupa ce a fiert, se da la o parte si se lasa sa se raceasca.

4. Se freaca spuma 200 g unt cu 150 g zahar pudra si se adauga zeama si coaja de lamaie. Se amesteca apoi cu compozitia de lapte racita.

5. Se ia cate o foaie de aluat coapta si se intinde pe fiecare cate un strat de crema. Se asaza una peste alta. Deasupra se pudreaza cu zahar vanilat. Se lasa la racit 4-5 ore. Reteta am luat-o de aici   . Poate aveti si voi copii.                                                                                 P.S. sa le numarati!                                                                       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu