joi, 18 noiembrie 2010

Transportul in comun

E o placere sa folosesti transportul in comun in statul Luxembourg, mai ales ca iti ofera multe facilitati.Trenurile sunt rapide,curate si destul de dese cu o frecventa de cel mult o ora distanta unul de altul (in aceeasi directie). In fiecare gara pe linga ,,traditionalele'' scari sunt si lifturi sau scari rulante pe care le folosesti dupa bunul plac.De asemeni  luxemburghezii editeaza 2 ziare gratuite:24 de ore si L'essential pe care le gasesti la tot pasul. Autobuzele circula cu o cadenta de 20 de minute intre unul si celalalt,catre toate orasele statului. Atit trenurile cit si autobuzele sunt moderne; dar placerea cea mai mare o gasesti de fapt in pret.Un bilet pentru o persoana e de 4 euro\toata ziua (long duree). Cu acest bilet poti circula 24 de ore pe toate trenurile si autobuzele statului Luxembourg si chiar pina in orasele de granita ale statului vecin de cite ori vrei sau ai nevoie, schimbind destinatie dupa destinatie. Daca iti cumperi bilet simplu (court duree),e 1,50 pentru autobuz si 3 euro pentru tren si e valabil doar 2 ore. Deci placere pura daca ai timp si vrei sa vizitezi diferite locatii. Eii, dar alta e socoteala in Belgia. Am vrut sa vizitez o localitate in Belgia,si am luat trenul din Athus catre Libramount; cum in gara nu e casa de bilete ne-am urcat in tren si am luat bilete de la controlor. Ne-am gindit ca o sa fie mai scumpe decit in Luxembourg, dar nu enorme! Am avut un soc cind nea zis pretul: 35 euro! si era dus-intors! A fost prima oara cind am circulat cu trenul in Belgia dar va asigur ca si ultima! Si nici nu se pot compara din punctul de vedere al conditiilor oferite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu