luni, 26 martie 2012

Wiltz weekend maraton-cultural

Acest sfarsit de saptamana a fost un adevarat tour de force; Luxembourgul si-a deschis portile muzeelor.Cum intrarea era moaca am decis sa vad cat mai multe posibil.Vineri am plecat decisa sa vad orasul Wiltz.Cand am iesit din casa m-am intalnit cu vecinul meu Francesco\italian, care a cam strambat din nas auzind unde vreau sa merg; zicandu-mi ca orasul e mic, in juma de ora deja ai vazut tot... si ca mai bine m-as duce la Diekirch, care e mult mai mare, plin de magazine... Am luat trenul din Petange si pana in Luxembourg am facut o ora, iar de acolo m-am urcat in trenul pentru Dikirch. Eu imi facusem temele pentru Wiltz; stiam ce ar fi de vazut, asa ca, in ultimele 2 minute inainte de plecarea trenului am coborat si m-am urcat in cel de Wiltz! Timp de o ora trenul si-a facut drum printre pasuni verzi si paduri umbroase. Ajunsa la destinatie m-am urcat intr-un autobuz pe care scria city tour gindindu-ma ca mai intai fac un tur motorizat ca sa imi fac o idee de oras si apoi o iau pe jos la vanatoare de comori culturale si spirituale; am intrebat soferul de o adresa si  nu a stiut, asa ca am luat loc, mi-am pironit ochii in geam si atenta sa nu pierd nimic am inceput calatoria. La prima statie soferul imi striga: sa stiti ca eu ies din oras! Am coborat si am luat-o la intamplare pe jos.Orasul e situat la altitudinea de 350-500m si e impartit in 2; Wiltz-Haut si Wiltz-Bas si are 4500 locuitori,iar majoritatea obiectivelor turistice sunt in orasul de sus. Nu am regretat ca am ales sa vad Wiltz-ul. Mi-a placut foarte mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu